Verbindend Communiceren op het werk
Volg een workshop: ‘Verbindende Communicatie op het werk’
Ontwikkel onmisbare vaardigheden die jou en je team helpen om verbinding te maken, zodat je superieure samenwerking bevordert.
Wat ook je positie is in de organisatie, jij kan zorgen voor een verschuiving, voor een positieve verandering op je werk.
Onderzoek van Google toont aan dat de kwaliteit van menselijke interacties, dé kritische succesfactor is voor effectieve teams.
In de beste teams tonen de mensen vertrouwen en respect. De samenwerking versterkt en ze bereiken succesvol hun doelen.
Medewerkers in deze hoog performante teams voelen beter aan hoe anderen zich voelen op basis van niet-verbale signalen.
Zij beheersen essentiële empathische vaardigheden die leiden tot wederzijds begrip.
Goed nieuws: je kan deze vaardigheden ontwikkelen en trainen.
Iets waar veel succesvolle organisaties, managers en werknemers dan ook bewust in investeren.
In de workshop ‘verbindende communicatie op het werk’ ontdek je hoe je het proces van geweldloze communicatie met succes kan toepassen op het werk.
Klik hieronder en schrijf je in voor een training.
Of lees verder om meer te weten over de opleiding…
Geweldloze communicatie werd ontwikkeld door Marshall Rosenberg. Het resultaat is het ontwikkelen van communicatie die effectief, ontwapenend en verbindend is.
In deze training leer je o.a. deze essentiële vaardigheden om succesvol samen te werken:
Zelfconnectie (zelfkennis)
Interacties op het werk veroorzaken vaak een vlucht-vecht-bevries reactie – mensen interpreteren een zeker niveau van gevaar in werksituaties. Het ervaren van deze stress beperkt onze opties om te reageren op een manier die samenwerking versterkt. De connectie met onszelf geeft ons meer mogelijkheden om ons te verbinden met anderen. Tijdens de training leer je doeltreffende oefeningen om tot zelfconnectie te komen.
Luisteren
Luisteren is één van de fundamentele vaardigheden om psychologische veiligheid te creëren. De meeste mensen denken dat ze al vrij goed kunnen luisteren. Maar hier hebben we het over een vorm van luisteren die ervoor zorgt dat spreker zich voldaan voelt (en dus niet in eerste instantie de luisteraar).
Om echt te luisteren zijn er een paar andere vaardigheden nodig die ervoor kunnen zorgen dat de spreker zich echt gehoord voelt:
– luisteren naar de behoeften die de spreker proberen te vervullen
-herhalen wat je als luisteraar hoort en checken of het inderdaad dat was wat de spreker wou zeggen
-verhelderen wat de spreker zou willen uit de interactie
Deze vorm van luisteren geeft empathie.
Waarom is het zo belangrijk om op deze manier te luisteren?
Wanneer mensen weten dat ze gehoord worden, op een manier die voor hen voldoening geeft, en wanneer zij ook op die manier naar andere mensen luisteren, dan wordt er vertrouwen gebouwd.
Door deze manier van luisteren, weten mensen dat ze kwetsbaar kunnen zijn. Ze kunnen dingen zeggen die moeilijk te zeggen zijn, maar die het team vooruit kunnen helpen, met het vertrouwen dat er geen persoonlijke gevolgen zullen zijn.
Heldere verzoeken en duidelijke overeenkomsten maken
De vaardigheid om heldere verzoeken te maken (en anderen te helpen om ze te maken) is een andere fundamentele vaardigheid, die jammer genoeg amper aangeleerd wordt, en die essentieel is voor effectief teamwerk.
In teams waar deze vaardigheid ontbreekt, zijn verzoeken vaak vaag en voor interpretatie vatbaar. Mensen kunnen een overleg of vergadering verlaten zonder dat het duidelijk is wie wat zal doen en tegen wanneer. Het beheersen van de vaardigheden om heldere verzoeken te formuleren en tot overeenkomst te komen, zorgen ervoor dat iedereen op dezelfde lijn zit. Dit ondersteunt mensen om meer verantwoordelijk te zijn en aandacht te geven aan resultaten.
Klik hier om in de brochure de 4 andere vaardigheden te ontdekken.
Via praktische oefeningen en voorbeelden bieden we je de juiste basis om elke dag je nieuwe communicatievaardigheden toe te passen.
Schrijf je in, en ontdek de verrassende aanpak om je relaties op het werk positief te beïnvloeden.
Wat?
Opleiding van twee dagen, vol inzichten en praktische oefeningen.
Wanneer?
8 mei en 15 mei
Prijs?
260 euro
Opleiding op maat: ‘Verbindende Communicatie op het werk’
in-house
Samen met jou bekijken we wat de noden zijn in jouw organisatie. We ontwikkelen een aangepaste, interactieve opleiding met ruimte voor de individuele behoeften van de deelnemers. Dankzij de opleiding zal de communicatie verbeteren. Je zal een gezonde, open communicatie bevorderen tussen je werknemers, tussen het team en het management. De interne werking én de klantenservice zullen voelbaar verbeteren.
Wil je meer weten? Ontdek het hier -> brochure webversie